
łodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa Czym skutkuje awaria związana z elektrycznością w samochodzie? Bardzo często możemy spotkać się z warsztatami samochodowymi, które oferują usługi elektryczne. Należą one do tak samo często wybieranych usług, jak usługi w zakresie lakiernictwa czy mechaniki. Jak wiadomo, poważna awaria związana z elektrycznością w samochodzie może doprowadzić do znacznej usterki i uniemożliwić sprawne funkcjonowanie auta. Dlatego też wiele osób korzysta z usług elektryków zatrudnionych w warsztatach samochodowych. Można powiedzieć, że elektryka jako specjalność osoby pracującej w warsztacie samochodowym jest bardzo potrzebna, ponieważ im nowsze auto, tym więcej jest w nim rozwiązań z zakresu elektryki i elektroniki i potrzebny jest konkretny specjalista, aby skutecznie usunąć usterkę. Kocioł centralnego ogrzewania opalany gazemKocioł centralnego ogrzewania opalany węglem Kocioł węglowy centralnego ogrzewania jest również kłopotliwy w eksploatacji (ze względu na charakter materiału), ale posiada możliwość instalacji pewnych system/ów automatyki. Dodatkową zaletą jest możliwość pracy ciągłej oraz kumulacja energii w zbiorniku wodnym (który może posiadać alternatywną metodę podgrzewania ? np. elektryczną). System ten łatwo można przystosować do nowoczesnych metod opalania materiałami niewęglowymi. Kocioł centralnego ogrzewania instaluje się w kotłowni. Wady i zalety: trudny w sterowaniu (kocioł tradycyjny) konieczność wykonania instalacji CO (kocioł centralny), konieczność stałego nadzoru człowieka, bardzo kłopotliwy nośnik energii. Kocioł centralnego ogrzewania opalany gazem Od kotła węglowego różni go znacząco charakter opału, co pozwala w większym stopniu dokonać automatyzacji procesu spalania. Wady i zalety: konieczność wykonania instalacji CO, łatwość sterowania, czyste spaliny, czysta kotłownia, wysoka sprawność energetyczna (kotły kondensacyjne), możliwa współpraca z systemem solarnym (spadek zużycia gazu), wyższe koszty eksploatacji. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie